fbpx

Ruim 15 jaar geleden stapte ik, vanuit een commerciële functie, over naar een baan in het ziekenhuis. Best spannend, want het ziekenhuis is toch eigenlijk iets wat ik liever vermeed. Op een dag zat ik bij een gesprek van twee specialisten, waarbij de ene arts de andere vroeg of hij de volgende dag een zeer riskante ingreep bij een tweejarig jongetje wilde doen. De arts twijfelde even, maar zei het uiteindelijk toe. Ik zag aan zijn gezicht dat hij er helemaal niet blij mee was en ik vroeg hem later of hij de ingreep wel wilde uitvoeren. Zijn antwoord was: ‘Ik voel mij nu echt beroerd en ik zal er vannacht niet van slapen, maar ik ben de beste kans die het ventje heeft, dus natuurlijk doe ik dat.’ Op dat moment realiseerde ik mij dat ik het liefst in de zorg werk.

 Medisch specialisten hebben jaren gestudeerd, ze werken keihard en hebben enorme verantwoordelijkheden op hun schouders. Hoe frustrerend is het dan om uiteindelijk een derde van de tijd bezig te zijn met werkzaamheden die niet direct met zorg te maken hebben. Als ik ervoor zou kunnen zorgen dat zoveel mogelijk van deze randzaken goed en adequaat geregeld worden, hebben zij meer tijd om te doen wat zij het beste kunnen: Het genezen, verzorgen en verlichten van zieke mensen!

Werken aan toekomstbestendig zorg en tegelijkertijd flink bezuinigen? Wat is de kwaliteit van leven van de Medisch Specialist?

Met het team van Fix Medical Staff Support hebben wij de afgelopen maanden hard gewerkt aan een kwaliteit concept waarmee we Medisch Specialisten effectief en op een efficiënte manier online kunnen ondersteunen in hun administratie.

De online secretaresses van Fix zijn ZZP-ers die vanuit een thuiswerkplek professionele administratieve ondersteuning op afstand leveren. Ze zijn zelfstandig ondernemer en onafhankelijk, waardoor klanten niet verantwoordelijk zijn voor loonheffingen, verzekeringen en andere personeelskosten. Ook zijn logistieke zaken, als een werkplek, inventaris en kantoorbenodigdheden overbodig. Bovendien betalen klanten alleen voor de uren dat zijn/haar secretaresse productief is.

Zie ook mijn blog ’Een Virtual Personal Assistant kost niets!!’

Al onze online secretaresses hebben minimaal 7 jaar werkervaring in de ‘gewone’ wereld. Zij komen uit functies als secretaresse, managementassistent of officemanager. Daarnaast zijn wij gespecialiseerd in het werken in de cloud.

Communicatie verloopt hoofdzakelijk via het internet en telefoon. Alle gegevens worden opgeslagen in de cloud en programma’s draaien online. De werkwijze van de secretaresses zijn zoveel mogelijk identiek en uitzonderingen worden vastgelegd, waardoor back-up ten alle tijden ingezet kan worden. De organisatie van het team wordt geregeld via een online project management systeem.

Zie ook mijn blog ’10 voorbeelden van effectief samenwerken met een Virtual Personal Assistant’

Data integrity wordt geborgd door gerenommeerde virussoftware en regelmatige back-ups. Voor opslag maken wij gebruik van beveiligde schijven in de cloud en werken alleen met gerenommeerde online programma’s. Wij maken nooit connectie via openbare wifi-netwerken.
De wetenschap en de techniek hebben de afgelopen jaren voor een geweldige vooruitgang in de zorgsector gezorgd, terwijl de tijd aan de administratieve kant hier verhoudingsgewijs stil heeft gestaan. Dit komt mede door de vele bezuinigingen die de afgelopen jaren zijn doorgevoerd. Fix Medical Staff Support biedt hier een oplossing voor. Met afgesproken maatwerk zijn wij in staat uw online secretariaat geheel naar uw wensen in te richten.

 

Wilt u een toekomstbestendig secretariaat? Of levert deze blog u vragen of opmerkingen op, dan gaan wij daar graag op in. Mail ons: info@fixmed.nl of kijk voor meer informatie op www.fixmed.nl

Marion Hazejager

By |2018-06-01T18:56:07+01:00mei 23rd, 2017|0 Comments

Leave A Comment